واحد تحقیق و توسعه : پژوهش و بررسی مقاومت به خوردگی پوشش ها پس از اعمال پلاس کوتینگ

در تحقیق و بررسی پیش رو به موضوع بررسی مقاومت پوشش های مختلف گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم به صورت مجزا و تقویت این پوشش ها توسط اعمال پلاس کوتینگ ها در تست سالت اسپری پرداخته شده است.

بررسی نمونه گالوانیزه سرد

در این بخش از پژوهش در ابتدا مقاومت به خوردگی پوشش گالوانیزه سرد در تست سالت اسپری بررسی شد و طبق بررسی انجام شده این نمونه ها در ۷۵ ساعت دچار خوردگی و زنگ زدگی مشهود گردید.

قبل از تست
بعد از 75 ساعت

پس اعمال پلاس کوتینگ بر روی نمونه های گالوانیزه سرد مجددا تست سالت اسپری انجام شد و نتیجه بسیار اثر بخش بود ،پس از اعمال پلاس کوتینگ بر روی قطعات گالوانیزه سرد مقاومت به خوردگی آن به ۵۰۰ ساعت در تست سالت اسپری افزایش یافت  و در ۵۰۰ ساعت نیز زنگ زدگی به صورت نقطه ای مشاهده شد.

قبل از تست
بعد از 500 ساعت

بررسی نمونه گالوانیزه  گرم

در این بخش از پژوهش در ابتدا مقاومت به خوردگی پوشش گالوانیزه گرم در تست سالت اسپری بررسی شد و طبق بررسی انجام شده این نمونه ها در ۳۵۰ ساعت دچار خوردگی و زنگ زدگی مشهود گردید.

قبل از تست
بعد از 350 ساعت

پس اعمال پلاس کوتینگ بر روی نمونه های گالوانیزه گرم مجددا تست سالت اسپری انجام شد و نتیجه بسیار اثر بخش بود ،پس از اعمال پلاس کوتینگ بر روی گالوانیزه گرم مقاومت به خوردگی آن به ۵۰۰ ساعت در تست سالت اسپری افزایش یافت  و در ۵۰۰ ساعت نیز زنگ زدگی به صورت نقطه ای مشاهده شد.

قبل از تست
بعد از 500 ساعت

نتیجه گیری پژوهش

همانطور که در پژوهش عملی مشاهده شد مقاومت به خوردگی قطعات پوشش شده گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم پس از اعمال پلاس کوتینگ افزایش چشمگیری دارد و بنابراین میتوان از پوشش پلاس کوتینگ به عنوان عامل فزاینده مقاومت به خوردگی پوشش های ضعیفی چون گالوانیزه گرم و سرد یاد کرد.

محل تست : واحد تحقیق و توسعه شرکت پارس پوشش

keyboard_arrow_up